Oudere Joomla-core extensies verwijderen?

  • Wim
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Onder de merknaam interlijn.nl lever ik 'praktisch webdesign': goedwerkende sites op basis van een t
Meer
08 mei 2024 12:07 #25984 door Wim
Onlangs werkte ik weer een Joomla-3 site bij naar J4 en daarna naar J5. Aanvankelijk werd de optie om door te gaan naar J5 niet geboden (wel gekozen voor 'Volgende Joomla'). Dat lukte pas nadat ik diverse Joomla core extensies had uitgeschakeld, vooral degene die al erg oud zijn (bijv. 'Wie is online' dateert van 2004!).
Ik weet niet zeker of die oude extensies de upgrade naar J5 blokkeerden, maar daar lijkt het wel op.

1. Weet iemand of die oude extensies inderdaad verstorend kunnen werken?
2. Is het ook mogelijk om die ouwe meuk helemaal te verwijderen, of gaat een site dan stuk?
Dit laatste wil ik niet zelf testen, want de site ging al tweemaal stuk door onduidelijke oorzaak.

Interlijn.nl, praktisch webdesign.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Youll
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
08 mei 2024 20:18 #25986 door Youll
Beantwoord door Youll in topic Oudere Joomla-core extensies verwijderen?
Waaruit concludeer je dat er verouderde core extensies zijn?
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
09 mei 2024 07:47 #25987 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Oudere Joomla-core extensies verwijderen?
Volgens mij had je dat kunnen zien van te voren als je deze stappen handleiding voor upgrade had gevolgt
uitleg upgraden van 4 naar 5

lvda

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wim
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Onder de merknaam interlijn.nl lever ik 'praktisch webdesign': goedwerkende sites op basis van een t
Meer
11 mei 2024 13:59 #25990 door Wim
Beantwoord door Wim in topic Oudere Joomla-core extensies verwijderen?
@Youll: ik heb het niet over 'verouderde' extensies, maar over 'oude', en dat baseer ik op de (productie)datum van die extensie. Het zou goed kunnen dat ze ook 'verouderd' zijn, maar daar gaat mijn vraag nu juist over.

@Leen: Nee, dat had ik niet kunnen zien in de uitleg waarnaar je verwijst (en die al kende). Uiteraard had ik gecheckt op third-party extensies, en die zonodig verwijderd. En backwards compatible was ingeschakeld. In mijn geval ging de upgrade van 4 naar 5 pas door nadat ik enkele Joomla core extensies had uitgeschakeld. Dát vind ik nog steeds vreemd, maar mijn vraag is en was gedreven door 'willen weten', niet door een probleem, want de upgrade was inmiddels geslaagd.

Blijft de vraag of je uitgeschakelde oude core extensies ook straffeloos kunt verwijderen.

Interlijn.nl, praktisch webdesign.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Youll
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
11 mei 2024 14:39 #25991 door Youll
Beantwoord door Youll in topic Oudere Joomla-core extensies verwijderen?
De datum zegt niets. Installeer een kale Joomla 5 site en vergelijk deze met je probleemsite.
Het lijkt me ook sterk dat je core extensies moet verwijderen om een site te upgraden. Of er moeten echt nog resten van een 1.5 of 2.5 installatie zijn achtergebleven.
.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena